• Adolescenţii de pe ask.fm - timp util sau timp pierdut...


    Pentru neştiutori: adulţi, sau părinţi de adolescenţi,www.ask.fm este un site în care utilizatorii adresează şi răspund la întrebări. Pentru a răspunde pot folosi  şi o înregistrare video, pot posta fotografii.
    Dorinţa mea de cercetare a acestui site şi a adolescenţilor care îl accesează a apărut după adresarea unor adolescente cu probleme ale imaginii de sine, care spuneau ca au fost jignite, li s-a spus că sunt urîte, grase, proaste, prostituate, etc. pe un anumit site. Adolescentele nu ştiau cine a plasat o astfel de informaţie despre ele. De la un timp, pagina mea de facebook se umplea cu întrebări şi răspunsuri caraghioase, pe care adolescenţii din lista mea de prieteni le distribuiau. Punctul culminant a fost atunci cînd, am văzut o înregistrare video a unui adolescent, care mînca o lingură de sare şi făcea asta pentru că a fost rugat, posibil tot de nişte anonimi pe acest site. Atunci, am hotarît că trebuie să intervin şi să studiez acest ask.fm mai de aproape.
    M-am înregistrat foarte uşor şi datorită postărilor distribuite pe facebook, am nimerit într-un spaţiu virtual, din care fac parte şi unii adolescenţi pe care eu îi cunosc.
    Am început cu „frunzărirea” desfăşurătorului şi am observat multe lucruri interesante. În primul rînd, aproape toţi adolescenţii folosesc nişte porecle (nu sună bine parcă acest termen)- nickname-uri, care sunt alese foarte minuţios şi le caracterizează persoana. Îi salut pe acei adolescenţi, care şi-au păstrat numele lor adevărat- asta demonstrează că nu au probleme legate de propria lor identitate.
    Numărul de întrebări şi răspunsuri din profilul fiecărui utilizator prezintă de fapt, timpul petrecut de el pe acest site. Am vazut că sunt profiluri cu un număr de  întrebări şi răspunsuri de ordinul miilor.
    Foarte des se întîlneşte agresiunea online- o formă de agresiune socială -folosită doar în mediul virtual, care poartă denumirea de „trolling” (este un termen englezesc, nu ştiu dacă are un echivalent în română). Această agresiune se caracterizează prin mecanisme de eliberare a energiei negative a agresorului în mediul online şi incapacitatea victimelor de a intra în contact direct cu agresorul.
     Mesajele dintr-un trolling urmează unul după altul, deşi nu întotdeauna sunt scrise de acelaş agresor. La intenţia unui agresor pot adera şi alte persoane, care la moment au nevoie să-şi descarce energia negativă. Deşi victima, (vezi şi în exemplul de mai jos) încearcă să se apere sau să evite, influenţa negativă asupra stării emoţionale oricum se produce. Unica soluţie de apărare a victimei, este una simplă: să iasă din acest site, forum, etc., altfel o expunere de durată la acest fenomen distruge psihicul persoanei.
    Am copiat un şir de mesaje de pe profilul unui adolescent şi vi le prezint, pentru înţelegerea mai bună a fenomenului de trolling.


    esti o degradata,nu am mai vazut fete mai proaste ca tine,daca teash compara cu un animal,ash jigni animalul
     da tie nu tii indiferent cum sunt eu?
    si lasa-ma naiba odata in pace...te rog

    kit de proasta te konsideri?;D
    Asculta...multi ma urask si eu stiu asta,nu e nevoie si tu sa accentuezi acest lucru...stinga la imprejur si pleaca odata de pe pagina mea :*

    nu ne cunoastem da esti proasta din kite vad eu!
    pai vezi tu...daca nu ma cunosti,nu ma judeca puishor :*

    esti o fata proasta de tot si nish nu am kuvinte sa te numesk ..:D:D
    atunci nu comenta :D

    fa da esti proasta si tea puk?
    :) ne cunoastem cumva? :D

    Doamne controleaza-te kopilo , esti jalnica de tot :D:D:D prosta ca nu am mai vazut ka tine :D:D
    bine...promit ca nu tin cont de sfaturile tale :D:

    Cele mai multe întrebări şi răspunsurile lor, formulate într-un limbaj special sunt caracteristice comunicării uzuale, care le lipseşte adolescenţilor: de genul: Ce faci? Ce-ţi place să mănînci? Ce părere ai despre…? Cîţi ani ai? Cîte lecţii ai avut azi?, etc. Uneori se întîlnesc şi adevărate discursuri cu sfaturi de viaţă. Am copiat un astfel de discurs şi vă las să observaţi singuri atît limbajul, cît şi mesajul.

    ÎNTREBARE
    blin eu am 19 si pina kind traiesc cu predsii nu ma pot duce nikaeri fara ca ei sa stie sau sa-mi permita .....da maladoiju din ziua de azi vor independenta de la 10 ani ....kuda katitsa mir ?


    RĂSPUNS:
    copchii în zîua de az caută ca ei s îmble pe la tuse de la 13 ani, șî s puie părințî la punkt ca așiea nik s nu le spună, 
    sî beie, s fută, s fumeze, bliaaa, eu pînă la 19 ani va
    șe niș n-am înșercat s fumez, da deaiși blia am venit într-o zi la mac, șî stau spakoina fumez, șî padhadește o malaya, blia na vid vapșe ave vrio 12 ani, șî șere 3 țigări, șî la masă o așteptau încă 2 malaletși de vrio 14, ȘI CU VOI SKA,
    și cu voi ei copiilor?
    nu în
    șercaț sî păreț mai mari, k văd amu fetele 13 ani blia niș curu normal nu io crescut.
    da deam îmbracă ni
    ște mini-iubși, că sasha grey nervno kurit v storonke.
    sau maladîe care blia îmblă el pizdos cu iphonu cumpărat de rada
    și în buznăraș, șî cu bani care parințî io dat s manînșe șeva, ap el îmblă șî s vîiebește pe la HD pe la krysha ca tipa are rublă, șî tot fix așa malîe padruji s vedesc la dînși,
    da blia, voi iaca v-a
    ț gîndit vrio dată, cîț bani vă dau vouă părințî timp de o lună?
    iaca realina socotits cît vo dat părin
    țî timp de o lună șî cîț din aiștea bani voi aț cheltuit pe cv necesar, totul s dușe pe taxi pe țîgări, kalianuri, băuturi.
    eu cesna ahuiesc )
    eu am trăit simplu, eu blia avem 14
    șî nie mamă îni dade 30lei pe zi, și eu blia eram șel mai fericit, șî eu niș nu-i cheltuiem pe tăț, eu blia îi punem deoparte, strînjem, pentru că înafară de mama nu avem deunde să iau bani, ca să-i fac peurmă mamei cadou la ziua ei de naștere sau la 8 martie, sau prosta să-i cumpăr un buchet de flori ca să o bucur.
    iaca gîndi
    țivă, și a s crească din voi, dacă deam la 14 îmblaț cu fututu cu băutu cu fumatu cu trava? fiți
    mai simpli blia,
    șî nu îmblaț cu vîiobu))

    Îmi place mesajul, deşi, poate trebuia,  n-am vrut să tai din el. Adolescentul acesta are o filosofie de viaţă, mai are de lucrat şi asupra limbajului pe care îl foloseşte şi cred că o să iasă om din el. Stimate MrProkaznik, (aşa îl cheama pe ask.fm) îţi urez succes!

    Dar cercetarea mea nu s-a limitat doar la observaţie. Am avut intenţii foarte serioase, aşa că am trimis mai multor adolescenţi, un mesaj cu rugămintea de a enumera principalele motive pentru care stau pe www.ask.fm.
    Răspunsurile pe care le-am primit m-au surprins pe de o parte, dar pe de altă parte m-au convins încă o dată, de existenţa unei trebuinţe acute de comunicare, dar şi de organizarea ineficientă a timpului adolescenţilor noştri, lucru pe care îl cunoşteam şi din comunicarea directă cu ei. Răspunsurile primite le pot împărţi în trei categorii:
    Din răspunsurile concrete se evidenţiază 3 motive de utilizare a a site-lui ask.fm:
    1.      N-am ce face
    2.      Mă plictisesc
    3.      Vreau să comunic cu cineva
    Primele două motive am putea să le unim într-unul singur, pentru că simţim că ne plictisim, atunci cînd n-avem ce face şi invers. Activitatea unei persoane este vitală pentru dezvoltarea şi evoluţia personalităţii. Activitatea este benefică dezvoltării psihice atunci cînd ea are un scop şi persoana observă un rezultat.
    Deoarece ask.fm este un site de întrebări şi răspunsuri, vă propun nişte întrebări şi sper să încercaţi să răspundeţi.

    Care este scopul tău atunci cînd te aşezi în faţa askului?
    Care este rezultatul  acestei activităţi?
    Te influenţează pozitiv această activitate?
    Te ajută site-ul acesta să înveţi ceva de care ai să ai nevoie în viitor, sau e doar o pierdere de timp?
    Ştii întotdeauna cu cine comunici pe acest site?
    Este reală, veridică informaţia pe care o afli pe ask.fm?
    Este oare această comunicare cea care ţi-o doreşti cu adevărat sau este doar o amăgire a satisfacerii trebuinţei de comunicare?
    Cît timp comunici cu oamenii dragi în mod real?
    Cît timp foloseşti pentru comunicarea on-line?
    Care sunt emoţiile care le ai în timpul comunicării cu oamenii reali şi ce simţi atunci cînd comunici cu persoane necunoscute sau anonime?
    Cine sunt persoanele cu care comunici on-line?
    Aceste persoane sunt prietenii tăi cei mai apropiaţi?
    Există posibilitatea de a comunica cu aceste persoane în viaţa reală?
    Foloseşti această posibilitate?
    Felul tău de a fi şi de a comunica în mediul virtual se deosebeşte de viaţa reală?

    Dacă răspunsurile tale sunt în favoarea comunicării online - ceva nu e bine, pentru că omul este o fiinţă socială şi tinde spre o comunicare reală- o comunicare care se bazează atît pe schimb de informaţii cît şi pe schimb de energii. E decizia ta să faci o schimbare, să-ţi găseşti o activitate prin care să te poţi afirma, să munceşti pentru un  rezultat şi să te dezvolţi ca personalitate, sau să rămîi ore în şir în faţa calculatorului răspunzînd întrebărilor anonime dar şi mesajelor de intimidare.

    P.S: Îm cer iertare pentru cei de peste hotarele ţării noastre, care îmi citesc blogul. Nu sunt sigură că aţi înţeles toate cuvintele din exemplele expuse.


25 comentarii:

  1. Unknown spunea...

    bravo ca ai incercat sa transmiti si maturilor o parte din lumea adolescentilor contemporani......acest fenomen este inevitabil....totusi cel mai important este ca adolescentul sa nu uite niciodata unde e limita intre bine si rau...speranta e mare:)

  2. Anonim spunea...

    Cred că nu-i puteţi influenţa cu nimic pe aceşti adolescenţi cu părera voastra despre ask.fm .

  3. Anonim spunea...

    multumesc foarte mult de aceste sfaturi, chiar mi-am dat seama ca nu e un site bun si nu merita sa-mi pierd timpul liber

  4. Unii îmi mulţumesc, alţii s-au supărat rău. E decizia fiecărui adolescent să aleagă ce face cu timpul său. Precizez pentru cei supăraţi: Nu sunt împotriva reţelelor de socializare, eu tot le folosesc, doar în favoarea comunicării eficiente.

  5. Anonim spunea...

    foarte corect spus ! apreciez parerea ta ;)

  6. Unknown spunea...

    Retelele de socializare = cancerul limbii Romane.

  7. Anonim spunea...

    Din răspunsurile concrete se evidenţiază 3 motive de utilizare a a "saitului" ask.fm?????
    Pai ce facem, un articol bun, dar s-au strecurat cateva "sait-uri", vreo 2-3 ce-i drept. Atentie!!

  8. Am corectat. Mulţumesc!

  9. Anonim spunea...

    Sunt adolescent, nu sunt genul care sta in casa, se joaca la calculator si nu iese afara... Ies afara, am prieteni, comunic mult (si real si virtual) dar totusi ... ask.fm e tare ... te distrezi, nu e ceva rau in asta ... iar persoanele cu simtul umorului NEdezvoltat nu ar trebui sa isi faca cont pe ask.fm ... nu sunt de acord in toatlitate cu aricolul dumneavoastra

  10. Anonim spunea...

    da e super ce ai spus si chiar uneori te plictisesti deoarece sa stai ore in sir pe ask nui chair interesant , dar uneori ii bine .

  11. Anonim spunea...

    foarte bune sfaturi..multumesc!!

  12. Stoian Ciprian spunea...

    Am publicat si eu un articol despre ask.fm si am raspuns catorva intrebari adresate de tine - http://comunicarepr.ro/hai-sa-invatam-2-0-despre-ask-fm/ ! :)

  13. Anonim spunea...

    da corect spus..apreciez..

  14. Anonim spunea...

    Am 15 ani si ma uit cateadata pe ask.fm la alti prieteni(eu nu am asa ceva) ..si am observat ca sunt mai multe jigniri sau intrebari urate decat sfaturi sau discutii normale...mie personal mi se pare o prostie...daca vrei sa intrebi ceva ce te intereseaza cu adevarat pe cineva poti sa i te adresezi pe chat...nu vad rostul acestui site...doar o alta modalitate de a pierde vremea fara folos.

  15. Anonim spunea...

    Salut, mi-a plăcut foarte mult articolul, dar aș putea să precizez faptul că românii de dincolo de graniță nu înțeleg rusismele folosite de cei ce locuiesc in MD, nu ați putea face vreo traducere, ceva? :))

  16. Anonim spunea...

    De ce nu incercati sa observati cum scriu personajele " dependente " de ask fm ? Toata lumea cu cont acolo e jignita, tocmai pentru ca se pot adresa intrebari anonime. Cine mai tine contul activat si dupa jigniri, sau mai ales, cine raspunde si posteaza pe facebook jignirile, le merite din plin. Nu e chiar asa, ask fm nu e un site diavolesc care distruge psihicul tinerilor, e simplu doar un singur click sa observi ca nu poate iesi nimic productiv din asta, nu vad ce ti-ai face cont. Daca te plictisesti iesi pe afara, joaca-te, citeste, invata .. Nu am mai auzit pana acum pe nimeni sa zica atunci cand nu are ce face : " Ia sa mai vad cum ma face lumea prost / proasta ". Sa fim seriosi, siteul asta nu avea atata succes daca nu era atata incultura :)) Si daca tot ati folosit dvs un termen care din engleza fara echivalent in romana, mai e un gen care foloseste ask fm, attention whore :))

  17. Anonim spunea...

    Nu cred că e clar pentru toată lumea cum e cu ask fm. Întrebările primite de la ceilalţi pot fi ignorate sau şterse, deci nimic nu obligă niciun utilizator să posteze întrebări în care este insultat. Dacă individul în cauză consideră că a oferit un răspuns destul de inteligent, îl pune, altfel face ce vrea.

  18. Anonim spunea...

    Articolul tau e putin exagerat...adica pe acest ask.fm nu se dau intrebari urate sau cine stie ce daca nu ai facut si tu ceva (atat in realitate cat si in lumea virtuala)...si faza aia cu sarea...pfff aia era o provocare si se dau asa ceva pentru a ne distra...sa nu credeti ca doar ea primeste provocari toti primim...asa ca dragi expirati nu va bagati unde nu va fierbe oala ;)

  19. Anonim spunea...

    Si inca ceva...Acel adolescent care intra in depresie pentru ca un anonim la facut cine stie cum este prea slab pentru lumea asta...Eu am 14 ani si am cont pe ask...cu toate astea am o privire atat subiectiva cat si obiectiva asupra ask-ului...am primit si eu 2-3 comenturii urate de la invidiosii dar sincer nu ma intereseaza atata timp cat in viata reala aproape toti ma plac... Dupa parerea mea cei care se sinucid, intra in depresii sau tot felul de chestii asemanatoare sunt prea slabi pentru lumea asta!!!

  20. Anonim spunea...

    pot sa sterg intrebarile puse la alti pe profilul de ask ?

  21. Anonim spunea...

    Sunt de aceeasti parere cu dumneavoastra. Noi, adolescentii am inceput sa devenim obsedati de "popularitate". E clar ca din acest motiv am folosit, sau inca mai folosim ask.fm. Recunosc, m-am schimbat foarte mult de cand petrec mai mult timp in fata calculatorului si nu imi doresc acest lucru. Sunt fata, am 14 ani. Anul acesta am terminat clasa a 8-a. Nu vreau sa credeti ca ma laud. Am terminat clasele 5-8 cu media 10 si mi-ar parea rau atat mie, cat si parintilor, sa renunat la invatatura.Sunt constienta de acste lucru, si vreau sa ma schimb in bine. :)

  22. Anonim spunea...

    Imi cer scuze pentru greselile de scriere: "renunt" si :acest".

  23. Anonim spunea...

    "ok..și dacă ți se întâmpla să te îndrăgostești de o fată de pe ask din alt oraș și i-ai scris în fiecare zi sub anonimat... și ai început să te îndrăgostești de ea, iar în timp ți-ai dat seama că e diferită de celelate fete după modul cum vorbește și am văzut-o și în videouri și e foarte de treaba...îi scrii un an...iar cand ești aproape de ea și știe asta îți da dintr-o dată flit direct și te gândești doar la ea, dar ea nici măcar nu te cunoaște și te-ai simți aiurea dacă i-ai scrie pe privat la cat de multe lucruri pe bune&la caterincă i-ai scris pe profil și crede că toate sunt serioase...parca în momentele ți-ai fi dorit să nu fi dat peste ea din întâmplare și să nu fi intrat într-un fel de colectiv pe care ajungi să-l cunoști, dar ești doar tu acolo...și uneori o visezi și noapte la cât de mult te gândești la ea, deși nici nu știe cum te cheam și îi scrii zilnic de prin septembrie 2013, iar acum e septembrie 2014...niciodată cu jigniri, doar cu multe cuvinte frumoase și pertinente cred...asta e ciudat chiar si pentru mine:))sunt o gramada de lucruri de povestit despre tot ce s-a întâmplat pe contul ăla...nu cred că sunt povești asemănătoare cu asta...care să înceapă din neant, din întâmplare...totuși nu are nici un regret că a dat peste acea fată, chiar dacă acum nu mai poate să-i scrie pentru că se simte ciudat...e ceva complicat"
    există vreo explicație psihologică pentru rezumatul ăsta?

  24. Kimhanson spunea...

    Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

  25. DR. DAWN spunea...

    M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

Trimiteți un comentariu