• Despre neajutorarea învăţată

    La moment sunt într-o perioadă în care observarea relaţiilor dintre părinţi şi copiii mici a devenit una din preocupările din timpul scurtelor mele plimbări. Astăzi mi-a atras atenţia o fetiţă, care de ceva timp şi-a însuşit mersul biped şi plimbarea împreună cu mama ei era tocmai bună pentru exersarea noii achiziţii. Ca oricare lucru nou învăţat, la început nu poate fi perfect şi  micile incidente apar frecvent.
     Astfel, din dorinţa de a mări un pic viteza, fata şi-a luat avînt şi "a aterizat". O aterizare frumoasă, cu mîinile înainte şi cu capul sus, fără genunchi zdreliţi şi coate însîngerate. N-a urmat nici un plîns, nici un strigăt şi nimic din jur nu anunţa vre-un pericol iminent asupra "micului avion" aterizat atît de reuşit. Se parea, însă, că fetiţa nu era bucuroasă de oportunitatea de a îşi încălzi burtica pe pămîntul cald sau  poate de a studia mai în de aproape vre-o furnică rătăcită în jurul "pistei", de aceia am considerat că negăsind nimic interesant în jur, îşi va mişca funduleţul greu, se va ridica şi îşi va continua exersarea sau explorarea mediului, deja de la o altă înălţime.
     N-a fost aşa... Copilul stătea nemişcat în aşteptarea ajutorului, care n-a întîrziat deloc. Mama a reacţionat atît de rapid, încît orice minister al situaţiilor excepţionale ar avea de învăţat din asta. Copilul a fost imediat ridicat, scuturat de praf şi  pus pe calea cea dreaptă. Totul a decurs atît de repede şi...! fară cuvinte! Se pare că, în acest caz, orice act de comunicare ar fi încetinit misiunea mamei de a-şi îndeplini datoria.
    Ce a fost asta? Un exemplu de neajutorare învăţată sau unul de manipulare?
    Ce am văzut? .... O mamă, care a reuşit să-şi înveţe copilul că el este mic şi neajutorat şi că nu trebuie să depună nici un efort de a schimba ceva...? Un copil mic, care pentru o fărîmă de atenţie din partea adultului, a învăţat să manipuleze...?
    Răspunsul se va afla peste ani...Un om lipsit de iniţitivă...? un om manipulator? Totul va depinde de experienţa cumulată de-a lungul vieţii. Cea de azi e o parte din ea.

2 comentarii:

  1. Kimhanson spunea...

    Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

  2. DR. DAWN spunea...

    M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

Trimiteți un comentariu