• despre un fel de FRICĂ -ciudată...

    A venit împreună cu mama. A intrat sfios scanînd cu privirea încăperea cu ochi ce exprimau un grad de inteligenţă înalt pentru cei şapte ani ai săi. L-am întrebat cum îl cheamă. Mi-a răspuns încet. N-am desluşit bine numele şi l-am rugat să-l repete dar...a izbucnit în plîns şi s-a repezit spre mamă spunîndu-i ceva. M-am gîndit că n-am făcut ceva bine şi am speriat copilul. Primul meu efort depus pentru ameliorarea situaţiei n-a avut nici un rezultat, astfel, etapa de stabilire a contactului -cea mai importantă şi uneori cea mai grea, era ratată. Realizarea scopului întîlnirii nu mai avea nici un sens. Mintea mea căuta rapid acea modalitate de acţiune prin care urma să ne despărţim, astfel încît copilul să plece liniştit şi calm, dar principalul- convins, că psihologul nu este o persoană de care trebuie să-ţi fie firică. 
    Mama a intervenit mai rapid decît mine, punînd în acţiune "artileria grea": "Ce-i cu tine?! N-am venit aici ca să mă fac de ruşine...!!!" Nici eforturile ei nu ajutau la calmarea copilului şi mi-a propus că ar fi mai bine să iasă din cabinet. M-a surprins decizia asta, totuşi copilul venise într-un mediu necunoscut, nu se simţea în siguranţă... Mama ştia ceea ce eu abia urma să aflu: băiatului nu-i era frică de mine, ci de mama lui!
    Mama a  ieşit. Am şters lacrimile şi am putut vorbi despre multe lucruri.

    "Cîndva copiii aveau frică de părinţi..."-auzim deseori de la unii nostalgici de vîrsta a treia. Şi acei copii au devenit acum părinţi, cu meseria de părinte neînvăţată... Aceşti părinţi consideră  necesară educarea "copilului cu frică de părinţi" pentru că este mai uşor de crescut şi educat, execută tot ce-i spui, nu se opune, este docil şi ascultător.
    "Copilul cu frică de părinţi" este un copil cu probleme emoţionale. O fetiţă îmi povestea cum simţea  că îi iese inima din piept de frică, atunci cînd mama intra în camera ei. Tot din frica de părinţi, copiii spun minciuni pentru a-şi ascunde greşelile, îşi pierd agenda şi îşi schimbă notele, nu anunţă părinţii despre şedinţa de la şcoală. Pentru că le este frică, aceşti copii evită comunicarea cu părinţii şi relaţiile dintre ei sunt distante şi reci.

    Într-un suflet de copil cuprins de FRICĂ mai încape şi IUBIREA???

1 comentarii:

  1. DR. DAWN spunea...

    M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

Trimiteți un comentariu