• Întrebări şi răspunsuri despre somnul copiilor

    Cică azi e ziua somnului... aşa  mi-a spus televizorul de dimineaţă. Da... eu  aş vrea să celebrez această zi! Dar dacă se poate ...s-o celebrez noaptea, împreună cu toate mamele care şi-au deschis al treilea ochi şi dorm... dar nu dorm. Deschid un site de socializare...îmi spun o părere pe acolo...gata! sunt acuzată că n-am dormit bine noaptea. Aşa că azi despre somn, despre somnul copiilor...

    Atîtea întrebări despre somn îşi pun părinţii atunci cînd în casa lor apare marea minune. 
    -Doarme prea mult!exclamă cele mai proaspete mame şi dau o fugă să verifice dacă n-a uitat copilul să respire...
    -Doarme prea puţin! se vaită mamele care şi-au făcut o listă de sarcini, ce trebuie realizate atît timp cît copilul doarme.
    Doarme atît cît are nevoie, zic eu şi îmi vine în cap piramida lui Maslow- o piramidă a trebuinţelor umane, la baza căreia stau nevoile fiziologice şi nu "urcăm" bine următoarea treaptă dacă avem vreo problemă la treptele de mai jos. 
    Iaca:


    Somnul este o nevoie fiziologică şi copilul sănătos va dormi atît cît are nevoie. Cînd această trebuinţă va fi satisfăcută, el va fi treaz pentru satisfacerea altora.
    -Dar e hrănit, spălat, uscat, schimbat, pupat, obosit etc....de ce nu doarme în pătuc? În braţe, alături de mine- doarme, cum simte pătucul... Aoleu! 
    Aşteptaţi vreun răspuns? Sau aţi înţeles...copilul a mai urcat o treaptă a trebuinţelor şi acum are nevoie de siguranţă şi securitate personală. Unii îşi găsesc siguranţa şi securitatea în propriul pătuc (ai mei şi ai multora nu-s din aceştia), dar alţii au nevoie de braţele obosite ale mamei sau poate de cele puternice ale tatălui.
    -E bine să doarmă copilul în patul părinţilor? În pat..., alături de pat..., să doarmă oriunde este în siguranţă. În nu ştiu ce ţară mamele primesc în dar o cutie, în care îşi pot culca bebeluşii, în lipsa unui pătuc, pentru a-i feri de strivirea cu propriul corp... O fi zis poetul:"Uşoară, maică, uşoară...", dar ştim că nu mai suntem aşa de uşoare imediat după naştere, aşa că mare atenţie!
    -La ce vîrstă alungăm copilul din patul şi din camera părinţilor?
     Va veni timpul cînd copilul singur şi sigur va pleca de acolo. Dar, cred că mai devreme, cineva din părinţi sau copilul, nu se va mai simţi confortabil şi atunci e momentul "despărţirii". Atunci cînd îl veţi trimite la şcoală, ar fi bine să-l treziţi din propriul lui pat!

    P.S. Îi mulţumesc micuţei mele, care a dormit şi m-a lăsat să scriu aceste rînduri...


    imagini: copilul.ro, stefamedia.com

2 comentarii:

  1. Kimhanson spunea...

    Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

  2. DR. DAWN spunea...

    M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

Trimiteți un comentariu