• Despre ascultare, nevoile şi dorinţele copiilor...-PSIHOLOGIE dintr-o CARTE!

    Pentru un copil, totul este semnificant la nivelul limbajului, toate lucrurile care se petrec în jurul lui şi pe care le observă. Sunt lucruri la care el se gîndeşte. Un copil se gîndeşte şi ascultă cu atît mai bine cu cît nu se uită la persoana care vorbeşte. Este un aspect foarte important.
    De aceea, cînd învăţătorii (învăţătoarele) le cer copiilor să se uite la ei, pierd astfel 50% din atenţia copiilor. Pentru noi , adulţii, lucrurile stau invers: nouă ne place să ne uităm la persoana care vorbeşte. Pe cînd copilul, dacă are mîinile ocupate, dacă frunzăreşte o carte, o revistă sau benzi desenate sau dacă se joacă cu ceva, abia atunci ascultă "în adevăr" şi memorizează.

    Nevoia este repetitivă, în timp ce dorinţa este mereu nouă. De aceea, în educaţie, trebuie să avem în vedere să nu satisfacem toate dorinţele. Însă subiectul trebuie încurajat, şi nu descurajat sau criticat, să îşi exprime prin cuvinte dorinţele. Nevoile, da, ele trebuie satisfăcute; în schimb, dorinţele trebuie mereu rostite....educaţia trebuie să susţină în permanenţă deschiderea dorinţei către ceva nou, şi în niciun caz să satisfacă dorinţele, deoarece, de îndată ce sunt satisfăcute, dorinţele intră în categoria nevoilor care vor trebui în consecinţă repetate cu o presiune din ce în ce mai puternică, fiindcă nevoia este o obişnuinţă, iar obişnuinţa nu trezeşte interesul, ea este mortificatoare.

    Găsiţi asta în cartea "Ce să le spunem copiilor", de Francoise Dolto (1908-1998)-celebră pediatră şi psihanalistă franceză.

1 comentarii:

  1. DR. DAWN spunea...

    M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

Trimiteți un comentariu